29 юни 2011 г.

Проект eGOS

Европейският проект eGOS (“E-Governance and e-guidance Services” – Електронно Ориентиране и Услуги на Електронното Управление), съфинансиран по програма „Конкурентоспособност и иновации” на Европейската Комисия се изпълнява от консорциум от 22 партньори от 5 държави – Италия, Испания, Исландия, България и Румъния. 
Чрез него се създават услуги за насочване на гражданите по електронен път при планиране на образованието си и професионалната си кариера. Системата на проекта се състои от единна многоезична платформа за достъп до услугите на проекта и места за традиционен достъп до тях – киоски, които са подходящи за места с ограничени възможности за публичен интернет-достъп и за граждани, които не разполагат с интернет-връзка от дома си.
Българските партньори и ролите им в проекта са съответно:
- Изпълнителна агенция „Електронни съобщителни мрежи и информационни системи” към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията – национален координатор и координатор на оценката на въздействието;
- „Дата Консепт” АД - изпитващ партньор за предоставяне на услугите;
- „Полиметис” ООД – партньор за популяризиране на проекта и оценяващ националното пилотно изпитване;
- Дружество „Знание” - партньор за обучение на е-практикуващи консултанти
Целта на проекта е да запознае гражданите и администрациите от страните-участници в проектната инициатива с услугите за дистанционно насочване и консултиране. Проектът е пилотно изпитване на система за подобряване на услугите и включва услуги за обучение, за професионално ориентиране и за търсене и намиране на работа.
Услугите на проекта са насочени за:
- подобряване на съществуващи услуги за електронно управление в областта на образованието, заетостта и социалните услуги чрез подпомагане на гражданите с електронни ръководства, насочване и консултиране в заявената от тях област;
- създават възможност за административните звена, които предоставят услуги да подобрят качеството им за гражданите чрез използване на еGOS платформата и на насочващите и консултантските услуги;
- създават нова професионална перспективаза работа като е-практикуващ консултант през системата eGOS;
- подпомагат гражданите от всички социални групи да получат през интернет или чрез киоск информация за търсената от тях работа, за образователни, или квалификационни възможности, профили и предоставящи ги институции при подобрено качество на обслужването по електронен път и интерактивна комуникация между тях и е-практикуващите консултанти.
За пилотното изпитване в България са инсталирани и са на разположение на гражданите 3 бр. киоски, съответно в градовете Разлог, Перущица и Нови Пазар, чрез които те могат да заявяват и получават услугите равностойно, както от личен, служебен, или обществен компютър.
За допълнителна информация можете да посетите страницата на проекта www.egos-cip.eu.

Няма коментари:

Публикуване на коментар