31 юли 2012 г.

Бизнесът е всичко за мен


Слънчева и усмихната бизнесменка ползва американския опит в българската практика


С Анелия Иванова от Благоевград се запознахме в хотела, в които бях отседнала. Там участвах в кръгла маса, посветена на активното стареене и здравословния начин на живот. Още с настаняването ни посрещна  усмихната Анелия Иванова и ни предложи подходяща стая, съобразена с моите възможности като незряща. В много хотели съм била у нас и в чужбина, но тук силно впечатление ми направиха доброто обслужване и възможностите за почивка. Обърнато бе внимание на икономиите: поставен бе течен сапун с дозатор и тоалетна хартия на парче, всичко изчислено много икономично и много точно. Цените на нощувките са нормални, а храната – изключително качествена и добра. Уверих се неведнъж, че когато жена е мениджър или управител на хотел нещата са коренно различни.

Анелия Иванова е на средна възраст, но с много богат опит. Хотелът е построен през 2004 г., но тя започва работа през 2008 г. Нейната находчивост и практичност й помага да намира клиентела през всички сезони. Хотелът се намира в края на града, но предлага добри възможности за почивка. Външният басейн се ползва от младите хора на града. Анелия е контактна и общителна и е доволна, че работещите в хотела успяват да постигнат целите си.
Тя е завършила българска филология. Осем години, заедно със съпруга и дъщеричката си, са били във Флорида и там са успели да развият собствен бизнес. 
”По принцип ние сме едни от щастливците - спечелихме зелени карти.” В един момент Анелия решава да се върне в България, защото тук са нейните близки и приятели и тук винаги се е чувствала по-добре. ”Там се чувствахме ограбени - споделя тя. Ние сме хора, които обичат да се включват в културния живот - да посещаваме театрални постановки, да гледаме филми. Това са неща, които много ни липсваха. Във Флорида се чувствахме като роботи - от работа в къщи, от къщи на работа. Там бях и учителка в детска градина. Трудно ми беше да се справям и с работата и семейството и в случая най-ощетена беше дъщеря ми, за което съжалявам.

Още дълго си говорихме с Анелия Иванова за хората в Америка и България и тя с болка споделя, че след завръщането им от Флорида е намерила голяма промяна у хората. Те станали по-замислени. Усеща се известна алчност и овълчване. Хората гледат намръщено и свирепо и имат защитна реакция. Българите не са свикнали да ти отговарят любезно, макар и лицемерно. Аз се усмихвам, искам и те да се усмихват, а не да ме гледат злобно и недружелюбно. Когато на хората в Америка им казвах, че когато в България поздравяваш, те мислят за луд, те ми се смееха. Там непознати минават край теб и те поздравяват по улицата, във фитнеса, на плажа и го считат за нормално. Искам хората да променят своето мислене, да станем отново мили и любезни, да се уважаваме един друг и да си помагаме, да бъдем винаги приветливи и усмихнати, добре настроени един към друг.

"Тук съм управител на хотел „Езерец” – мениджър съм на хотелска и ресторантска част. СПА центърът разполага със сауна, вътрешен басейн, фитнес, двама масажисти, тангентор и солариум."

Попитах Анелия Иванова какво е необходимо на една жена, за да успява в бизнеса?
„Преди всичко е необходимо за една жена да има мотив и стимул. Когато имаш дете, ти се опитваш и си мислиш, че можеш да преодолееш всичко - крачиш напред и не се обръщаш назад. Говоря за детето, защото благодарение на изградения вече авторитет, на създадения стимул ти градиш и светлото бъдеще на своето дете. По характер съм човек, който гледа само напред и нагоре, типично за зодията ми - овен.
Много важно в живота е да намериш своето място и да работиш това, което ти се отдава. Когато се отдаваш на нещо, тогава и успеха не закъснява. Обичам контактите с хората, защото те ми дават много.
Когато те са доволни и аз видя радостта в очите им, това ме изпълва с гордост. Бизнесът просперира, благодарение на усилията, които влагаме в него, на многото часове работа и безсънни нощи - тогава идва високото ниво на нашата работа, което показва, че ние можем. Всички знаем, че има хотели с много високи цени, но качеството на обслужване е на много ниско ниво. Ние се гордеем с факта, че досега успяваме да балансираме между цени, качество на обслужване и персонал. Имаме добре обучен персонал, който идва с желание на работа.”

- Какво искате да постигнете за себе си, своето семейство и в работата си?
- Какво иска жената да постигне на 40 години? Искам да обикалям света, за да видя на какво ниво са другите държави по отношение на бизнеса в туризма. Винаги съм се питала какво ни пречи и на нас да бъдем като другите. Това е едно предизвикателство за мен и съм сигурна, че рано или късно ще осъществя своята мечта. Ние сме една малка България с големи природни дадености. Имаме красиви планини, обширни плажове край морето – какво ли нямаме и защо ли не можем да оползотворим нашите природни богатства? С какво Испания, Португалия и Америка са по различни от нас. Според мен ни липсват финанси, имаме добри специалисти. Не може едно гръцко море да е толкова чисто, а нашето толкова мръсно. Виновни сме си ние хората. Независимо от всичко, аз предпочитам Българското черноморие. И ние ще почиваме във Варна. Искаме парите, спечелени в чужбина, да останат в България.
За работа в хотела в момента съм спокойна, но искаме 365 дни в годината хотелът да бъде зает на 100%. Сега дори и лятото заетостта е 80-90%. Заслужено се борим за повече клиенти, които отново и отново да се връщат при нас, доволни от качеството на храната и услугите, които им предлагаме. По отношение на семейството си искам да положа максимални усилия и да дам необходимото образование на дъщеря си. Сега тя е все още с различни желания. Завършила е едва шести клас, но й пожелавам да следва и догонва мечтите си.

Не съжалявам, че се запознах с Анелия Иванова, която внася много настроение в работата си, в семейството, с позитивното си мислене, с желанието си светът да се промени и ние да живеем в едно по- добро общество, където всеки може да намери всичко за себе си.

Таня Йовева

Няма коментари:

Публикуване на коментар