14 юли 2011 г.

Мобилният KnfbReader: концепции, грешни представи и бъдещето

Не мога да гледам на машината за четене без да се удивлявам как прави своята магия.  След много години на усещане за неразличимост на една страница от друга и всичките гладки и еднакви, аз мога да различа какво те казват, без да чакам някой друг да ми ги прочете. 
Първата книга, която някога съм чел с машината за четене, е на Халдеман – “Краят на властта, която е написана по време на ерата "Уотъргейт".  Отивате в библиотеката, получавате книгата и я четете, докато още се дискутира по нея.  Проблемът беше, че тази фантастична машина не е в моя дом.  Преместих се в друг град, за да си довърша образователната степен.  Имах нужда зрящ човек да ми чете печатаните материали.  Задавах си въпроса колко време ще ми бъде необходимо в рамките на моя бюджет, за да мога да купя четяща машина.  Отговорът е две десетилетия, а след това дойде покупката на компютър, скенер, както и софтуер.  Аз имах свободата да чета печатан текст когато съм вкъщи, но ако отида на концерт или спортно състезание и ми дадат програма, за мен тя е само една хлъзгава хартия, която ще разкрие своите тайни едва след края на шоуто.  Тогава дойде knfbReader, устройство, струващо по-малко от компютъра, софтуера и скенера, които използвах в началото.  А цялото това устройство може да се събере в джоба на ризата ми.  Вече мога да получа принтираните за мен документи и да ги прочета веднага без чужда помощ.  Мога да отида на ресторант и да прочета менюто, без да се чувствам притеснен, че трябва бързо да дам поръчката на сервитьорката преди да е отишла да обслужва други клиенти.  Това магическо и полезно малко устройство, което сега ми позволява да чета всичко където и да се намирам, е knfbReader.  От три и половина години първата в света напълно преносима машина за четене за слепи, knfbReader е на разположение за покупка.  Какво вълнуващо време!  Слепите хора могат да извадят това малко устройство от джоба или от дамската чанта и да прочетат почти всички печатни материали и още те могат да го използват като мобилен телефон към някои от водещите мобилни оператори в Съединените щати.  През последните две и половина години ми задаваха много въпроси, които ме карат да мисля, че хората имат някои заблуди за това, което е или не е knfbReader Mobile.  Мисля, че е време да изясним нещата и да помогнем хората да разберат защо те трябва да се възползват от покупката на това устройство.  По-долу са някои от въпросите и отговорите, които мисля, че ще помогнат на всички да оценят по-добре защо knfbReader Mobile може да бъде безценно средство за нас.

1.  Какво е knfbReader Mobile и какво може да прави?

КnfbReader Mobile е интегрирана система, която се състои от клетъчен телефон, мобилен софтуер и екранен четец.  Мобилният Reader софтуер може да разпознава оптични символи, Symbian приложение за гласово прочитане на текст, което позволява на камерата да снима печатни материали, да конвертира тези изображения в текстови файлове и след това да ги прочете на глас.  Софтуерът дава на потребителя пълен контрол над това какво и как ще бъде прочетено, включително четене дума по дума, изречение по изречение и знак по знак.

2.  Тъй като knfbReader Mobile софтуер работи съвместно с мобилен телефон, нужен ли е мобилен оператор, за да се използва четец?

Абсолютно не.  Не е нужно приборът да се използва като мобилен телефон, за да се чете.

3.  Има ли актуализация за софтуера Reader?

Да.  Периодично се изработва нов софтуер с актуализация на Reader.

4.  Кога knfbReader Mobile ще може да работи с iPhone?

Като се има предвид популярността на iPhone, често се задава този въпрос.  Това ще се случи, но ние не знаем точно кога.

По-рано тази година предизвикателството сляп шофьор ни показа нов път към независимо шофиране от незрящи хора.  Тъй като това е нова технология, ние все още имаме доста път да извървим докато обикновения сляп човек започне да кара кола по улицата.  Днес обаче, всеки от нас може да използва knfbReader мобилен телефон в ресторант, библиотека, лекарски кабинет, или някъде другаде и да прочете почти всичко, което му се връчва.


Автор: Майкъл Хингсън
сп. "Брайл монитор"
Превод: Петко Петков

Няма коментари:

Публикуване на коментар