17 януари 2012 г.

Данъчно облагане: разработване на обслужване „на едно гише“ за трансгранично съобразяване с правилата за ДДС


Развиването на бизнес в повече от една държава-членка често означава отношения с няколко данъчни администрации на различни езици. Спазването на множество задължения по ДДС може да бъде трудно и скъпо за дружествата. Одобреното предложение представлява първа стъпка към обслужването „на едно гише“ за всички услуги, предоставяни по електронен път, от което бизнесът ще може да се възползва от 1 януари 2015 г. Както се посочва в съобщението на Комисията относно бъдещето на ДДС от миналия декември (вж. IP/11/1508), подходът обслужване „на едно гише“ ще бъде приложен най-напред към електронната търговия, разпръсквателните и телекомуникационните услуги. В бъдеще Комисията ще работи за разширяване на обслужването „на едно гише“, така че да обхване и други стоки и услуги.
Алгирдас Шемета, комисар по въпросите на данъчното облагане, митническия съюз, одита и борбата с измамите, заяви: „Сложността на действащата система за ДДС в ЕС е пречка пред правенето на бизнес в Единния пазар. Обслужването „на едно гише“ ще улесни в голяма степен трансграничното разширяване на развиващите се дружества. Това от своя страна ще подпомогне растежа и трудовия пазар.
В приетото неотдавна съобщение на Комисията относно бъдещето на ДДС се подчертава, че приоритет е пълното обслужване на едно гише — мярка, предложена в плана на Комисията за намаляване на административната тежест.

Предложението е свързано с различни аспекти — обхвата на схемата, задълженията за отчитане, възстановяването на ДДС, валути, плащания, извлечения и т.н, за които са необходими общи правила. Прилагането от 1 януари 2015 г. на обслужване на едно гише за доставчиците на телекомуникационни, разпръсквателни и електронни услуги в ЕС за потребителите ще бъде голяма крачка към опростяване на правилата за ДДС в ЕС. Обслужването на едно гише ще позволи на предприятията да декларират и плащат ДДС в държавата-членка, в която са установени, а не в държавата-членка, от която е техният клиент Системата за обслужване на едно гише, която понастоящем се прилага само за доставчици на електронни услуги, които не са от ЕС, е в процес на разширяване, за да обхване предприятия от ЕС и разпръсквателни и телекомуникационни услуги. Намерението в бъдеще е обслужването на едно гише да обхване още по-голям кръг от дейности, включително доставката на стоки. Одобреното от Комисията предложение е първа стъпка към мащабна работна програма, която ще доведе до навременно и успешно прилагане на новата схема. Комисията призова всички държави-членки да одобрят тези мерки през 2012 г. Общият подход е от ключово значение за разработването на системи в областта на информационните технологии, които ще осигурят необходимия обмен на информация между данъчните власти в 27-те държави-членки и ще осигурят пълното прилагане към 2015 г.

Информация: Представителство на Европейската комисия в България

Няма коментари:

Публикуване на коментар